Η ιστοσελίδα της ENIRISST έχει χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα “Intelligent Research infRAstructure DIssemination for promoTing Engagement ” (IRRADIATE), το οποίο υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.Ι.Δ.Ε.Κ) στο πλαίσιο της 3ης Προκήρυξης Δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία» «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» (Αριθμός Έργου: 02129)
Το έργο “ENIRISST – Intelligent Research Infrastructure for Shipping, Supply Chain, Transport and Logistics” (MIS5027930) που εντάσσεται στη Δράση «Ενίσχυση Υποδομών Έρευνας και Καινοτομίας» και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)
Σχολή Πολιτικών Μηχανικών – (Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής)
Ιστοσελίδα: www.civil.ntua.gr
Ο Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής (ΤΜΣΥ) του ΕΜΠ ιδρύθηκε το 1982 και αποτελεί ένα ερευνητικό κέντρο Καινοτομίας και Αριστείας στις μεταφορές, με παγκόσμια αναγνώριση. Αποστολή του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής ΕΜΠ είναι η εκπαίδευση επιστημόνων μηχανικών και η προώθηση της έρευνας στο πεδίο των μεταφορών και της συγκοινωνιακής υποδομής, μέσω του υψηλού επιπέδου επιστημονικής έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης υποστηρίζοντας την τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων σε όλα τα ζητήματα όλων των συγκοινωνιακών συστημάτων. Ο Τομέας ΜΣΥ αποτελείται από τρία εργαστήρια: Εργαστήριο Οδοποιίας, Εργαστήριο Σιδηροδρομικής και Μεταφορών και Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής. Στα Εργαστήρια αυτά διεξάγεται ερευνητικό έργο υψηλού επιπέδου αξιοποιώντας τις άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις τους στην Πολυτεχνιούπολη Ζωγράφου. Το επιστημονικό έργο των μελών του Τομέα είναι ιδιαίτερα αναγνωρισμένο από την Ελληνική και την παγκόσμια συγκοινωνιακή επιστημονική κοινότητα, μέσα από πολυάριθμες επιστημονικές δημοσιεύσεις και αντίστοιχες χιλιάδες ετερο-αναφορές, μέσα από τη συμβολή τους σε πολλά εθνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, επιστημονικές Επιτροπές και Ομάδες Εργασίας, αλλά και μέσα από διάφορα επιστημονικά επιτεύγματα και εθνικά και διεθνή βραβεία.
Μέλη της Ερευνητικής Ομάδας
Ο Αθανάσιος Μπαλλής είναι Καθηγητής στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου διδάσκει τα μαθήματα του Σχεδιασμού Μεταφορικών Συστημάτων, των Συνδυασμένων Μεταφορών και της Σιδηροδρομικής και είναι Δ/ντης του Εργαστηρίου Σιδηροδρομικής και Μεταφορών. Έχει σημαντικό ερευνητικό και επαγγελματικό έργο στο σχεδιασμό σιδηροδρομικών, λιμενικών και αεροπορικών τερματικών εγκαταστάσεων.
Η εμπειρία του σε θέματα σχεδιασμού και λειτουργίας σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων και εφοδιαστικής (logistics) περιλαμβάνει συμμέτοχη σε διαφορά στάδια των σχετικών μελετών για τις εμπορευματικές εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο, τη Θεσσαλονίκη και την Ηγουμενίτσα καθώς επίσης και την υποστήριξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην πιλοτική εφαρμογή της υπηρεσίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη (iCS) και στον άξονα Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Τσεχία. Επιπλέον συμμετείχε στην επικαιροποίηση της μελέτης σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους-οφέλους της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας Πάτρας. Έχει συμμετάσχει σε πολλά ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα σχετικά με θέματα σιδηροδρομικών μεταφορών μεταξύ των οποίων τα F-MAN (wagon management), CREAM (Customer-driven rail-freight services), EDIP (κίνηση βαρύ εμπορευματικού συρμού με συνδυασμό πολλών μηχανών έλξης), Spider Plus (Logistics & mobility for Urban Spatial design evolution), GIFT (Green Intermodal Freight Transport). Είναι μέλος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε θέματα ανταγωνιστικότητας, ανάπτυξης και οργάνωσης της Εφοδιαστικής στο πλαίσιο Εθνικής Στρατηγικής.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό τερματικών εγκαταστάσεων στις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά εργα με έμφαση στον εξοπλισμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε θαλάσσιες και σιδηροδρομικές τερματικές εγκαταστάσεις (SIMET, ITIP, IMPULSE) καθώς επίσης και στο πρόγραμμα MEDA για πολυτροπική / συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων στις μεσογειακές χώρες. Οι πρόσφατες δραστηριότητές του στον εν λόγω τομέα περιλαμβάνουν τη συμμετοχή του ως εμπειρογνώμονα για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές στο REBIS (Αξιολόγηση αναγκών σε συγκοινωνιακές υποδομές για τις χώρες Αλβανία, Σερβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Κοσσυφοπέδιο και Κροατία) καθώς και την τεχνική υποστήριξη Technical Assistance: Gap Analysis on Regional Connectivity Infrastructure Projects” για χώρες των Δυτικών Βαλκανίων.
Σχετικά με θέματα σχεδιασμού αεροδρομίων, ήταν Μέλος (Εθνικός Εκπρόσωπος) στην Ομάδα Εργασίας σε θέματα Προστατευμένων Κατασκευών του ΝΑΤΟ “Ad Hoc Working Group on Protective Construction Measures” ενώ συμμετείχε ως κύριος ερευνητής στο ερευνητικό πρόγραμμα “Έρευνα ζήτησης αερομεταφορών Ν. Κρήτης και κατάρτισης Γενικού Σχεδίου Ανάπτυξης Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου”, ήταν τεχνικός Σύμβουλος στο Δήμο Καστελίου για τα θέματα της ανάπτυξης του νέου αεροδρομίου. Επιπλέον συμμετείχε ως αναπληρωτής Υπεύθυνος Έργου στη “Μελέτη ζήτησης αερομεταφορών Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης και κατάρτιση Γενικών Σχεδίων Ανάπτυξης α/δ Καβάλας και Αλεξανδρούπολης” και ως Υπεύθυνος Έργου για την “Αναζήτηση θέσης ανάπτυξης αεροδρομίου στη νήσο Σαμοθράκη”. Πρόσφατα συμμετείχε στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Τουρκίας “National transport Master Plan for the Republic of Turkey καθώς και στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Ελλάδας (“National Transport Plan for Greece”) ως σύμβουλος μηχανικός σε θέματα υποδομών αεροδρομίων.
Τέλος, έχει αξιόλογη εμπειρία στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για τις μεταφορές μέσω της συμμετοχής του στα ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα ETIS (European Transport Information System) και ETIS-AGENT (ανάπτυξη τεχνικού μέρους των πλατφορμών ETIS) ως Επιστημονικός υπεύθυνος ή/και Κύριος Ερευνητής της ομάδας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Ο Ηλίας Κουκούτσης είναι Επίκουρος Καθηγητής στον Τομέα Επικοινωνιών, Ηλεκτρικής και Συστημάτων Πληροφορικής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστή του ΕΜΠ.
Ειδικεύεται σε θέματα σχεδιασμού και λειτουργίας Βάσεων Δεδομένων, εφαρμογών αυτοματισμού για συλλογή δεδομένων και προχωρημένων αλγορίθμων ψηφιακής επεξεργασίας σημάτων. Έχει συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά ερευνητικά μεταξύ άλλων, το INFOSTAT, CONCERTO, MESUDEMO, ETIS. Είναι μέλος του ΙΕΕΕ και του ACM.
Η Τατιάνα Μοσχόβου είναι Πολιτικός Μηχανικός/Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ, κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος στις Μεταφορές. Σήμερα είναι Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.) στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Έχει εμπειρία σε ερευνητικές δραστηριότητες σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά Ερευνητικά Προγράμματα (ενδεικτικά ETIS-AGENT, ETISplus, CREAM, FMAN, EDIP, ITIP, GIFT, κλπ) αλλά και σε έργα και μελέτες στον τομέα των μεταφορών για άλλους φορείς. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή επιστημονικά συνέδρια ενώ έχει δημοσιευμένες εργασίες σε επιστημονικά περιοδικά.
Η Ευαγγελία Σφακιανάκη είναι Πολιτικός Μηχανικός/Συγκοινωνιολόγος ΕΜΠ. Είναι στο επιστημονικό προσωπικό του Εργαστηρίου Σιδηροδρομικής και Μεταφορών, της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ. Έχει συμμετάσχει από σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και μελέτες στα πλαίσια εθνικών προγραμμάτων (ενδεικτικά CREAM, FMAN, EDIP, ITIP, GIFT, Master plan of Heraklion Airport, Intermodal transport in the Athens-Thessaloniki corridor κλπ.).
Ο Γεώργιος Κασσελούρης είναι διπλωματούχος της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (2016) και Υποψήφιος Διδάκτορας στον Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα ανάλυσης εμπορευματικών δικτύων, βελτιστοποίησης και εφοδιαστικής με έμφαση σε θέματα μεταφοράς αγροτικών προϊόντων και εφοδίων. Ειδικεύεται στη χρήση GIS λογισμικού (ArcGIS – ESRI), Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) και προγραμματισμού (Python 3). Έλαβε το 1ο Βραβείο στον Ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών Ε.Ε.ΣΥ.Μ «Δημήτριος Τσαμπούλας» 2019, με θέμα: «Προοπτική ανάπτυξης Συνδυασμένων Εθνικών και Διεθνών Εμπορευματικών Μεταφορών της Χώρας– Εμπόδια, Προκλήσεις, Προτάσεις».
Ο Μπάμπης Μπαμπαλής είναι διπλωματούχος μηχανικός του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Πολυτεχνείου Κρήτης και Υποψήφιος Διδάκτωρ στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του ΕΜΠ. Έχει εργαστεί ως μηχανικός λογισμικού σε τμήματα ανάπτυξης και έρευνας στην ΝΟΚΙΑ και έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα WSN-DPCM για τη διαχείριση ενός μεγάλου συστήματος ασύρματων δικτύων αισθητήρων καθώς και στο ερευνητικό προγράμματα GIFT του ΕΜΠ. Τα ερευνητικά του πεδία αφορούν την τεχνητή Νοημοσύνη, την εξόρυξη δεδομένων συμπεριλαμβανομένων των ροών δεδομένων, τις εφαρμογές μεγάλης κλίμακας ασυρμάτων δικτύων αισθητήρων, καθώς και τα Μεγάλα Γεωχωρικά Δεδομένα.
Μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα
και εκδηλώσεις της EN.I.R.I.S.S.T.
Η ιστοσελίδα της ENIRISST έχει χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα “Intelligent Research infRAstructure DIssemination for promoTing Engagement ” (IRRADIATE), το οποίο υποστηρίζεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.Ι.Δ.Ε.Κ) στο πλαίσιο της 3ης Προκήρυξης Δράσης «Επιστήμη και Κοινωνία» «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» (Αριθμός Έργου: 02129)
Το έργο “ENIRISST – Intelligent Research Infrastructure for Shipping, Supply Chain, Transport and Logistics” (MIS5027930) που εντάσσεται στη Δράση «Ενίσχυση Υποδομών Έρευνας και Καινοτομίας» και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).